Golf GameBook välkomnar PGA Tour spelaren Sami Välimäki som global ambassadör

ESBO, FINLAND, 2.5.2024 – Golf GameBook, en ledande golfapp med över 1,5 miljoner användare världen över, meddelar stolt att den finska PGA Tour -spelaren Sami Välimäki har blivit företagets nya globala ambassadör. Som den enda finska spelaren på PGA Tour och en av sportens mest lovande talanger kommer Välimäki också att vara ansiktet utåt för Golf GameBooks juniorprogram i Finland.

Med ett årtionde av personlig användning och erfarenhet har Sami Välimäki varit en lojal användare och supporter av Golf GameBook, som han anser vara den bästa golfappen för sig själv och sina vänner.

”Jag har använt Golf GameBook sedan 2014. Det är fantastiskt att kunna följa mina vänners spel via appen, även när jag är på resande fot runt om i världen. Nu kan mina vänner och fans följa min säsong ännu närmare via Golf GameBook”, säger Välimäki.

Välimäki är glad över att kunna bidra till det framgångsrika Golf GameBook Junior-programmet i Finland:

”Det är fantastiskt att få vara med och få möjligheten att ge tillbaka till sporten. Vi kommer att engagera unga spelare genom spännande innehåll och olika utmaningar under säsongen”, tillade han.

Som global ambassadör kommer Sami Välimäki att ha en viktig roll i att marknadsföra Golf GameBook som syftar till att förbättra golfupplevelsen genom att sammanföra spelare runt om i världen via sina innovativa plattformar.

”Sami är framför allt en fantastisk förebild för unga människor både på och utanför banan. Hans globala rykte har vuxit enormt under de senaste åren tack vare hans utmärkta prestationer. Vi ser en enorm potential i Sami, inte bara som spelare utan också som en nyckelperson när det gäller att utveckla sporten och driva Golf GameBooks tillväxt i Finland och internationellt.” – Mikko Manerus, VD och grundare av Golf GameBook.